loading...
اهمیت تغذیه
پریسا بازدید : 38 سه شنبه 15 بهمن 1398 نظرات (0)

وقتی مردم در جهان برای اولین بار Doordash را روی گوشی‌های هوشمندشان نصب کردند، ما از اشتباهاتی که در سفارش‌های تلفنی پیش می‌آمد شکایت می‌کردیم و احساس نیازمان به سرویسی امن، سریع و راحت برای سفارش غذا روز به روز بیشتر می‌شد.

وقتی برای اولین بار مردم در آمریکا مراحل آماده‌سازی غذاهایشان را بر روی اپلیکیشن سفارش غذا Ubereast دنبال می‌کردند، هنوز ایده‌ی سفارش آنلاین غذا هم در ایران شکل نگرفته بود. خلاصه راه درازی طی شد تا از سفارش تلفنی به سفارش اینترنتی غذا برسیم و با بازار جهانی در این حوزه همگام شویم.

در هر صورت الآن حدود ده سال است که ایران هم به صنعت سفارش غذا اینترنتی پیوسته و شرکت‌های اسم‌ورسم‌دار زیادی مشغول فعالیت در این حوزه هستند. هرچند که مزایای استفاده از سفارش آنلاین غذا به ‌خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران آن‌قدر زیاد است که مردم ناخودآگاه به سمت سفارش از رستوران‌ های تهران کشیده می‌شوند؛ اما وب‌سایت‌های سفارش غذا هرروز با در نظر گرفتن امتیازات ویژه‌ای برای کاربرانشان آن‌ها را برای سفارش آنلاین غذا مطمئن‌تر می‌کنند. شاید بپرسید مزایای این سرویس‌های سفارش غذا آنلاین چیست که مشتریانشان هرروز بیشتر و بیشتر می‌شوند؟
 
 
شما با استفاده از یک اپلیکیشن سفارش غذا راحت‌تر به اطلاعات در مورد جزئیات غذاها دسترسی پیدا می‌کنید، قبل از سفارش چندین تصویر از غذای موردعلاقه‌تان می‌بینید، نظرات کاربران را در مورد طعم و کیفیت غذا می‌خوانید و با بهره‌مند شدن از تخفیف‌های متنوع هزینه‌ی کمتری به نسبت سفارش حضوری در رستوران می‌پردازید.

از طرفی با انتخاب یک وب‌سایت سفارش غذا شما دیگر محدود به یک رستوران نیستید. انتخاب‌های شما وسیع‌تر است، امکان مقایسه‌ی قیمت‌ها را در تمام رستوران‌های اطرافتان را دارید و بدون هیچ دردسری غذا را گرم و خوشمزه درب خانه یا محل کارتان تحویل می‌گیرید.

تهران، رکورددار سفارش آنلاین غذا در ایران!


پایتخت‌نشینی هم مزایایی دارد. ایده‌ها و امکانات جدید غالباً در پایتخت شکل می‌گیرند، گسترش میابند و اگر موفقیت‌آمیز بودند، در دیگر شهرستان‌ها هم اجرا می‌شوند. سفارش آنلاین غذا  در تهران هم از این قاعده مستثنا نبود. سرمایه‌گذاران این حوزه ابتدا در پایتخت امکان سفارش غذا از رستوران ‌های تهران را فعال کردند و با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو شدند. البته این امکان مدت زیادی در انحصار تهرانی‌ها نماند و به سرعت به سمت دیگر کلان‌شهرها رفت.

جمعیت زیاد مردم پایتخت، مشکلات و گرفتاری‌های زندگی ماشینی، دغدغه‌های کاری، کمبود زمان و احساس نیاز مردم به وجود سامانه‌های سفارش اینترنتی غذا باعث شد این صنعت به شکل عجیبی در تهران رشد کند و افراد بیشتری را به کار کردن در این حوزه علاقه‌مند سازد.

بعد از تهران سرویس‌های سفارش آنلاین غذا کم‌ کم برای سفارش غذا در مشهد فعال شد و کمی بعد رستوران‌های اصفهان و شیراز را تحت پوشش قرار دادند. هرچند که در حال حاضر شهرستان‌های کوچک زیادی به سامانه‌های سفارش غذا آنلاین پیوسته‌اند اما هنوز هم در بعضی شهرها مردم برای سفارش غذا محدودیت دارند.

https://www.uplooder.net/img/image/49/73edfc4d27f40d10ab8b56ed7d975016/Online-Food-Delivery-Trends-1.jpg

رستوران‌ های مشهد هم به بازار رقابت سفارش غذا پیوست!


از آنجایی که مشهد به عنوان یکی از مقاصد مطرح گردشگری در کشور هرسال میزبان تعداد زیادی مسافر از نقاط مختلف ایران و جهان است. بعد از تهران نوبت به مشهد رسید تا برای رفع نیاز به بازار پر تب و تاب سفارش آنلاین غذا بپیوندد. مدت زیادی طول نکشید تا سفارش از رستوران ‌های مشهد هم در سامانه‌های سفارش اینترنتی غذا طرفدارانش را پیدا کرد. حالا رستوران‌ های مشهد یکی پس از دیگری سفارش آنلاین را برای مشتریانشان فراهم می‌کنند تا از این بازار پرسود بی‌بهره نمانند.

برنده‌ی این نبرد کدام شرکت ایرانی است؟
 
حالا که آوازه‌ی سفارش اینترنتی غذا به گوش همه در شهرستان‌های ایران رسیده است. مردم مشتاق هستند تا به زودی بتوانند برای سفارش آنلاین غذا از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های سفارش غذا در شهرشان استفاده کنند. برای همه ما جذاب است که وقتی در خانه یا محل کارمان نشسته‌ایم بتوانیم بدون شال و کلاه کردن رستوران گردی کنیم و غذای موردعلاقه‌مان را با بالاترین کیفیت از بهترین رستوران سفارش دهیم. اینکه به راحتی با نصب یک اپلیکیشن سفارش غذا می‌توانیم بدون کوچک‌ترین اتلاف وقتی طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها را بررسی کنیم و از بین صدها مورد دست به انتخاب بزنیم ما را شگفت‌زده می‌کند. مخصوصاً اگر بدانیم با این کار قرار است پول کمتری برای سفارش غذا بپردازیم.

خب مطمئناً این امتیازها احساس نیاز مردم را در شهرهای کوچک برای پیوستن به سامانه‌های سفارش غذا اینترنتی بیشتر می‌کند؛ و همین باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران در حوزه‌ی سفارش آنلاین غذا به فکر حرکت به سمت شهرهای دیگر ایران باشند.

بعد از تهران و مشهد استقبال شدید مردم برای سفارش غذا در شیراز و سفارش غذا در اصفهان باعث شد شرکت‌های فعال در این حوزه فعالیت خود را در این دو کلان‌شهر کلید بزنند. زمانی که سامانه‌های سفارش غذا آنلاین چندین کلان‌شهر را تحت پوشش خود قرار دادند، ناخودآگاه وارد رقابت سنگین و بزرگ‌تری شدند که مانع از حرکت آن‌ها به سمت شهرهای کوچک‌تر شد. در این میان آن برندهایی که توانستند اوضاع را مدیریت کنند و استارت شروع کار را در شهرستان‌ها بزنند از نظر قدرت و محبوبیت چندین درجه ارتقا یافتند.

با این تفاسیر فکر می‌کنید حالا در این آشفته‌بازار ظهور شرکت‌های جدید و رقابت شرکت‌های قدیمی سفارش آنلاین غذا برد با کدام شرکت ایرانی است؟ شاید آن شرکتی که بتواند زودتر از باقی رقیبانش خود را به بازار شهرهای کوچک‌تر برساند برنده‌ی نهایی این رقابت باشد. نظر شما چیست؟

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 304
  • بازدید کلی : 1,582